جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی هلند

 هلند کشوري با جمعيت بالا که نيمي از اين جمعيت در سطحي پايين تر از سطح دريا و نيمي ديگر در سطح بالاتر از دريا قرار گرفته اند. پايتخت اين کشور از بهترين و زيباترين جاذبه هاي گردشگري هلند به شمار مي رود که ساليانه گردشگران بسياري را به سمت خود جذب مي نمايد. البته جاذبه هاي اين کشور به آمستردام ختم نمي شود و ديگر شهر هاي آن هم داراي مکان هاي جذاب تاريخي و چشم اندازهاي بي نظيري مي باشد، همچنين در فصل بهار باغ هاي پر گل و زيبا از جاذبه هاي هلند به شمار مي رود. در ادامه به معرفي بهترين و زيباترين جاذبه هاي گردشگري در هلند مي پردازيم.

 
 
کانال هاي آب آمستردام
پياده روي در کنار کانال هاي آمستردام با زمين هاي سنگفرش شده همراه درختان بلند و سبز از لذت بخش ترين قسمت هاي سفر به آمستردام مي باشد. اين شهر زيبا با معماري خاص و زيبا شباهت هاي زيادي به ونيز رويايي و رمانتيک دارد. معماري و ساخت شهر به گونه اي است که گويي بر روي آب ساخته شده. امکان قايق سواري و گردش در شهر و لذت از مناظر زيبا فراهم مي باشد.
 
 
موزه ونگوگ در آمستردام  (VAN GOGH MUSEUM)
ونسان ونگوگ نقاش هلندي مطرح و معروف در جهان که در قرن هجدهم مي زيسته است. آثار نقاشي منحصر به فرد و بي نظير اين هنرمند نابغه در موزه ونگوگ نگهداري مي شودکه ساليانه بازديدکنندگان بسيار زيادي را به سمت خود فرا مي خواند و جز پربازديدترين و مطرح ترين موزه هاي هلند به شمار مي رود. اين موزه مکاني دلپذير براي هنردوستان بخصوص دوستداران نقاشي مي باشد.
 
 
وندلاپارک (VONDELPAREK)
يکي از بزرگترين و زيباترين پارک هاي آمستردام، پارک فوندل مي باشد، مکاني فوق العاده براي دوري از شلوغي شهر و لذت از طبيعت بکر است. در فصل تابستان شاهد اجراي نمايش و موسيقي در پارک خواهيد بود که از ديگر جاذبه هاي اين پارک زيبا محسوب مي شود. اين پارک در واقع در زميني که دو محله اودوست و اود زويد را از هم جدا مي نمايد. کافه ها و تئاترهاي روباز و زمين هاي بازي و طبيعت سرسبز از جمله جذابيت هاي اين مکان به شمار مي رود.
 
 
موزه آنه فرانک (ANNE FRANK MUSEUM)
اين موزه در حقيقت منزل خانواده آنه فرانک، پناهندگان يهودي فرانکفورت در طول جنگ جهاني دوم مي باشد که در واقع پناهگاه آن ها محسوب مي شده. آنه در اين خانه خاطرات خود را مي نوشته که بعدها به شکل کتاب منتشر شده و در دسته پرفروش ترين کتاب هاي بين المللي قرار گرفته. امروزهبخشي از اين خانه همچنان دست نخورده باقي مانده است.
 
 
موزه ريجکس  (RIJKS MUSEUM)
بزرگترين موزه هنر و تاريخ  در هلند موزه ريجکس مي باشد. بسيارس از نقاشي هاي دوره طلايي هلند که شامل آثار رمبرانت و ورمير است در اين موزه نگهداري مي شود. در سال 2013 موزه به طور کامل بازسازي شد اما آثار مهم و شاهکار آن همچنان براي نمايش موجود است.