جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا

 شهر آنتالیا از مهم ترین جاذبه های گردشگری واقع در غرب کشور ترکیه و شمال دریای مدیترانه می باشد. قدمت این شهر محبوب به 300 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. آنتالیا سرشار از مناظر طبیعی، ساختمان ها، بناهای تاریخی و کلیساها می باشد که همواره بازدیدکنندکان زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در زیر به شرح بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می پردازیم.

 
پارک آبی آکوالند (AQUALAND)
پارک آبی آکوالند یک مجموعه بسیار بزرگ مشتمل بر بخش های مختلف، از جمله مکان های مفرح و محبوب آنتالیا می باشد. در این مکان مهیج با استفاده از تکنولوژی فیلم چند بعدی تجربه ی حس شنا کردن در اقیانوس امکان پذیر می باشد و لحظات خاطره انگیزی برای گردشگران فراهم می آورد. همچنین با استفاده از تکنولوژی تولید موج مصنوعی حس امواج طبیعی دریا قابل لمس است. سرسره های طولانی با مسیرهای دایره ای و مواج که به استخر اصلی منتهی می شود از جاذبه های مهیج پارک آکوالند می باشد.
 
تور کشتی (KEMER YACHT TOUR)
تور کشتی آنتالیا شامل گشت دریایی برروی آب های مدیترانه می باشد. مسیر ارتباطی با اتوبوس به بندر کمر در 45 کیلومتری شهر آنتالیا میسر می باشد. علاوه بر گشت زنی و استفاده از منظره بی نظیر در هنگام توقف امکان شنا فراهم می باشد. صرف نهار برروی عرشه کشتی با منظره فوق العاده امکان پذید می باشد.
 
 
منطقه لاراکوند (LARA KUNDU)
جدیدترین هتل های آنتالیا در این منطقه ساخته شده اند و این منطقه به سبب نزدیکی با فرودگاه و مرکز شهر از محبوبیت بالایی برخوردار است. تمامی هتل های این منطقه 5 ستاره می باشند.
 
منطقه کمر (KEMER)
منتطقه کمر از سرسبزترین مناطقه آنتالیا می باشد. به واسطه ی وجود روستاهای با امکانات توریستی گردشگران طبیعت دوست بسیاری به این منطقه جذب می گردند.
 
 
سواحل لارا و کنتیالتی
ساحل لارا و کنتیالتی دو ساحل بسیار زیبا و محبوب آنتالیا می باشند. اسکوتر سواری از تفریح های ساحل لارا می باشد و پارک آبی سواحل کنتیالتی با تجهیزات بسیار زیاد محلی مناسب برای تفریح کودکان است همچنین استخر آبی با نمایش دلفین ها واقع در کنتیالتی مکانی سرگرم کننده می باشد. شهر کوچکی متشکل از تمامی اماکن دیدنی ترکیه به صورت ماکتی کوچک شده در این ساحل قرار گرفته است.
 
شهر قدیمی کلاچی
شهری پر پیچ و تاب همراه خانه هایی با معماری عثمانی و سقف های قرمز رنگ، کوچه های که هنگام پیاده روی، سنگ فرش های آن زیر پا ملموس می باشد، همگی از ویژگی های شهر قدیمی کلاچی است. میدان اصلی شهر با نام کاله کپیسی، قلعه، برج ساعت از جمله مکان های دیدنی این شهر می باشد.  همچنین مسجد محمت پاشا زیبایی چشم نوازی به این منطقه بخشیده است.
 
 
موزه آنتالیا
موزه آنتالیا مکانی جذاب برای علاقه مندان به تاریخ می باشد. در این موزه تمامی آثار تاریخی آنتالیا به نمایش گذاشته شده است. برای آشنایی با تاریخ ترکیه بازدید از این مجموعه پیشنهاد می شود. خرابه های مربوط به دوران برنز تا بیزانس در قسمت باستان شناسی این موزه موجود است.