آشنایی تفریحات آبی کیش

جزیره کیش یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران است که سالانه گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب می کند و به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می رود. این جزیره علاوه بر جاذبه های تاریخی نظیر کاریز، جزیره هرمز و روستای لافت دارای ورزش های آبی است که سبب هیجان انگیزتر شدن سفر مسافران به این جزیره نیز شده است. در این مطلب الی گشت قصد دارد تا به ورزش های آبی که در آب های این جزیره امکان پذیر است را اشاره ای داشته باشد؛ با ما در ادامه مطلب ورزش های آبی در کیش همراه باشید.

فلای بورد از جدیدترین تفریحات آبی کیش

یکی از جدیدترین تفریحات آبی کیش فلای بورد است. فلای بورد وسیله‌ای است که آن را به جت اسکی وصل می‌کنند و آب با فشار زیاد شخص را بالا می‌برد و اگر بخواهد می‌تواند از آن بالا در آب شیرجه بزند یا حرکات نمایشی انجام دهد. آن بالا آدم حس پرنده‌ای را دارد که روی آب پرواز می‌کند.  فلای بورد نیاز به عکس العمل سریع دارد چون حفظ تعادل در آن بالا سخت است و احساسی شبیه به فرار از جاذبه زمین به آدم دست می‌دهد. برای استفاده از فلای بورد باید راهی سایت‌های تفریحی جزیره شد. قبل از سوار شدن بر فلای بورد اگر نیاز به آموزش داشته باشید نیم ساعت به شما آموزش داده می‌شود. فلای بورد ورزش گران قیمتی است و هزینه هر ساعت آن ۴۰۰ هزار تومان آب می‌خورد مگر اینکه از تخفیف ۵۰ درصدی برخی هتل‌ها استفاده کنید.

  اسکوتر زیر دریایی

یکی از جدیدترین تفریحات آبی ، اسکوتر زیردریایی است. غواصی با اسکوتر زیردریایی درست است که شبیه غواصی زیر آب است ولی با آن تفاوت‌هایی نیز دارد. برای سوار شدن بر اسکوتر زیردریایی که در حقیقت وسیله‌ای شبیه به موتوربرقی است و کپسول اکسیژن به آن متصل است، نیاز به بلد بودن شنا یا حمل وسایل غواصی نیست. خیلی شیک سوار اسکوتر می‌شوید و به زیر آب می‌روید و برای دقایقی با ماهی‌ها و مرجان‌ها همنشین می‌شوید. آنهایی که سن‌شان بالای ۱۲ سال است می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. برای اسکوترسواری نیز داشتن حوله، مایو و دمپایی لازم است.

غواصی در کیش

غواصی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات آبی است که افراد علاقه‌مند می‌توانند در جزیره‌ کیش آن را تجربه کنند. لازم به ذکر است که برای غواصی در کیش لازم نیست حتما از قبل تجربه‌ای داشت، چرا که مربیان خبره همه‌ی ساعات روز آماده‌ی آموزش و خدمت­ رسانی هستند. مسافران می­توانند با پرداخت هزینه‌ای معقول، از کلوپ‌های تفریحی کیش لباس مخصوص غواصی را اجاره کرده و بعد از آموزش لازم، آزادانه به اعماق آب رفته و از طبیعت زیر آب لذّت ببرند.

شاتل کیش

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش، شاتل است که هم بصورت دسته جمعی و هم تک نفره می توان آن را انجام داد، این تفریح به این صورت است که  شما سوار بر این تیوبها شده و با قایق های تندرو، با سرعت بسیار بالایی روی سطح دریا کشیده می شوید، مطمئن باشید که هیجان وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد.

شاتل سواری ورزشی پر از هیجان و لذت بخش می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد سوار شدن به شاتل کیش را دارید باید ماهیچه های قوی داشته باشید تا موقع دور زدن قایق های تندرو از روی تویوب به داخل آب نیافتی

پاراسلینگ (Parasailing) 


پاراسلینگ را می توان درگروه ورزش های آبی و هم در گروه تفریحات هوایی قرار داد. درواقع می توان گفت پاراسلینگ نقطه مشترک بین تفریحات آبی و تفریحات هوایی است. در این ورزش فرد استفاده کننده با کمک پرسنل مجرب، با قرار گرفتن درون جلیقه نجات و تجهیزات به چتر پاراسل متصل شده و با حرکت قایق به آرامی اوج می گیرد. با سرعت گیری و پیش روی قایق ارتفاع چتر نیز افزایش یافته و در کنار هیجان بالا، چشم انداز بسیار زیبای دریا و ساحل را به ارمغان می آورد.پس از پایان عملیات پاراسلینگ که در حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد، قایق به نزدیکی ساحل بازگشته و چتر به آرامی در محدوده معین فرود می آید.
در سراسر جهان عملیات پاراسلینگ در سواحل به عنوان تفریح هیجان انگیز وجود دارد. پاراسلینگ زمینی همچنین در اروپا به یک ورزش رقابتی تبدیل شده است.

بنانا 

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و ورزشهای دریایی کیش تیوب های تندرو بنانا هستند که بصورت دسته جمعی و تک نفره انجام می شود، شما سوار بر این تیوبها شده و توسط قایقهای تندرو با سرعت بسیار بالایی روی سطح دریا کشیده می شوید، پیشنهاد میکنیم در تور کیش از این تفریح غافل نشوید زیرا قطعا هیجان وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد.