غذاهای هندی که در سفر به هند باید امتحان کنید

 سفر رفتن و تجربه ناشناخته ها در هر گوشه ای از دنیا جالب و شگفت انگیز است اما لذت چشیدن طعم و مزه های متفاوت و جدید از جذابیت های سفر کردن است. با ما همراه باشید تا 10 مورد از غذاهای محبوب هندی را به شما معرفی کنیم. تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ و زیبایی های یک کشور، در سفر به هند در انتخاب غذا نیز به خوبی عمل کنید و لذت خوردن یک غذای بینظیر را از دست ندهید.

کشور هفتادو ملت هند دارای غذاهای متنوع و لذیذی است که در هر نقطه از دنیا به عنوان غذاهای هندی شناحته می شوند. اگر به ادویه جات علاقه مند هستید حتما باید غذاهای هندی را امتحان کنید. چرا که هندیها علاوه بر ادویه فلفل از چاشنی ها و طعم دهنده های فراوانی برای خوش مزه کردن یک غذا استفاده می کنند. نا گفته نماند در این میان ترشیجات نیز مورد علاقه هندی ها است و اغلب در کنار غذا سرو می شود.
مردمان هند آداب خاصی برای خوردن غذا دارند، از جمله نشستن بر روی زمین و خوردن غذا با دست. هندی ها همیشه به اندازه نیاز غذا مصرف می کنند و خلاف این موضوع را اسراف می دانند. در خوراک های اصیل هندی کمتر اثری از گوشت قرمز و یا هر حیوانی را می بینید چرا که از نظرشان کار پسندیده ای نیست. برخی از پیروان دین هندو نیز روزها را روزه گرفته و فقط شب ها غذا میل می کنند.
غذاهای هندی در همه جای دنیا به تند بودن معروف هستند اما جالب است بدانید که در هر بخشی از این کشور مردمانش ذائقه خاصی دارند و طعم های متفاوتی را ترجیح می دهند، حتی برخی غذاهایشان را شیرین میل می کنند. 
با ما همراه باشید تا برخی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای هندی را به شما معرفی کنیم.

 روغن جوش 

روگان جوش یا روغن جوش از غذاهای مشهور کشمیر در هندوستان است که طرفدار زیادی دارد. برخی معتقدند که این غذا ریشه فارسی دارد و برخی میگویند که توسط مغول ها به هند آورده شده است و یکی از اصیل ترین غذاهای کشمیر شناخته می شود. گوشت بره به همراه رازیانه، فلفل و زدچوبه طعم دار شده و با حرارت ملایم به صورت خورش و گاهی بدون برنج سرو می شود. در کنار این غذا موسیر و ترشی نیز میل می شود.

کره مرغ 

کره مرغ یکی از غذاهی تجملی است که در مراسم و مهمانی های پرزرق و برق سرو می شود و از غذاهای محبوب شهر دهلی است. در این غذا  مرغ به قدری با کره و ادویه جات فراوان پخته می شود که طعم اصلی خور را از دست می دهد و گاهی با برنج میل می شود. کره مرغ را به همراه ترشی و سبزی تازه از دست ندهید.

باپا اولو

باپا اولو یک غذای کاملا هندی است که سیب زمینی با موادی چون کشک، رب نارگیل، نمک، سرکه، سس خردل، آب آهک و ... طعم دار می شود، به طوری که طعم اصلی خود را ازدست می دهد. برخی از هندی ها به این غذا ماهی هم اضافه می کنند اما در اکثر رستوران ها بدون ماهی سرو می شود

گوشت بنجاری

گوشت قرمز خوابانده شده در ماست به همراه پیاز سرخ شده، سس زنجبیل، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر گشنیز کاملا پخته می شود. گوشت بنجاری یکی از غذاهای لذیذ هندی است که اگر طرفدار گوشت قرمز هستید حتما آن را امتحان کنید.

خورش مرغ و اپم

اپم نوعی پنکک است که بیشتر برای صبحانه مورد اسفاده قرار میگیرد. اپم را با خمیر برنج و آب نارگیل درست می کنند.
خورش مرغ و اپم بیشتر در بمبئی یافت می شود. مرغ ها را به مدت کمی با سیر و پیاز و انواع مختلف فلفل ها سرخ می کنند، سپس گوجه فرنگی، سیب زمینی و آب نارگیل به آن اضافه می کنند تا کاملا پخته شود. این غذای آبدار همچنین با تخم گشنیز و آب لیمو نیز طعم دار می شود.

کاکوری کباب 

کاکوری کباب یکی از معروف ترین و لذیذ ترین غذاهای هند محسوب می شود. گوشت بره به همراه تخم مرغ، رب و پیاز مخلوط و در حرارت بالا و زمانی کوتاه کباب می شود. این کباب با طعم بینظر یکی از محبوب ترین غذا های هندی بین مردم ایران می باشد.

بریانی حیدرآباد

بریانی حیدر آباد از غذا های محبوب برای کسانی است که علاقه مند به برنج با طعم های مختلف هستند. در این غذا برنج با تکه های ریز شده مرغ و گوشت به همراه پیاز و نعنا پخته می شود تا هم مزه متفاوتی بگیرد و هم بوی خوشی داشته باشد.

سالی باتی

خوراک سالی باتی یکی از غذاهای آسیایی با طعمی شیرین است که در هند بسیار خوب طبخ می شود. سالی باتی متشکل از گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و شکر است که شباهت به کوفته دارد.

کتی رول 

کتی رول یکی از غذاهای محبوب هندی است و دلیل این محبوبیت راحتی طبخ و خوشمزگی این غذاست. چیزی شبیه به پیراشکی گوشت است که در میان نان تخم مرغ، کباب، سبزیجات، ترشیجات و انواع میوه های مغز دار، پیاز حلقه حلقه شده و گاهی کاهو قرار می دهند. کتی رول را هم به عنوان میان وعده و هم به صورت وعده کامل می توان سرو نمود.