هزينه حمل خودرو به کيش | شرايط ورود خودرو به کيش | سفر به کيش با خودرو

سفر از تهران تا کيش با ماشين شخصي

خيلي ها دوست دارند با ماشين شخصي خودشون شهر به شهر سفر کنند، بعد از طريق دريا به جزيره زيباي کيش بيايند و بتوانند با ماشين همه جاي جزيره را خوب بگردند و لذت بيشتري از سفرشان ببرند.اگر اطلاعات دقيقي از مسيرهاي دريايي به جزيره داشته باشيم، از قوانين آگاه باشيم و هزينه هاي اين مدل سفر به جزيره کيش را بدانيم حتما سفر راحت تر و لذت بخش تري داشته باشيم. مسافران و گردشگران مي توانند به همراه ماشين خود از بنادر لنگه، چارک و آفتاب و با شناورهاي مخصوص وارد جزيره زيباي کيش شوند.مسافت بين کيش تا تهران از راه هوايي 1052 کيلومتر، تا بوشهر از راه دريايي 675 کيلومتر، تا بندرعباس 250 کيلومتر، تا بندر لنگه 90 کيلومتر و تا جزيره هندرابي 28 کيلومتر است. همچنين نزديکترين بندر ايران به جزيره کيش، بندر چارک مي‌باشد که با اين جزيره 18 کيلومتر فاصله دارد.

شرايط حمل خودرو

دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي کيش گفت: «امسال مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزيره کيش از طريق لندي‌کرافت‌ها فقط خودروهاي توليد داخل که از سال 90 توليد شده‌اند و خودروهاي خارجي که از سال 1385 توليد شده‌اند، با در دست داشتن معاينه فني معتبر امکان ورود به جزيره کيش را داشته باشند.»
قائديان اضافه کرد: «متقاضيان ديگر که اين شرايط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نداشته باشند و خودرو را در پارکينگ بندر مستقر کرده و با شناورهاي مسافري به کيش سفر کنند.» وي افزود: «يک‌صد دستگاه ون و ميني‌بوس براي جابه‌جايي مسافران نوروزي در جزيره کيش اختصاص يافته است و نيازي به استفاده از خودروي شخصي در اين جزيره نيست.» ائديان تاکيد کرد: «همچنين ورود خودروهاي سنگين شامل کاميون، کاميونت، ميني‌بوس و وانت به جزيره کيش ممنوع است.»
اعلام کرايه حمل خودرو و مسافر از مسير هاي دريايي به کيش و بالعکس
با توجه به نزديک شدن سفرهاي نوروزي گردشگران ، کرايه حمل خودرو و مسافر از بنادر لنگه، چارک وآفتاب به کيش و بالعکس از 25 اسفند 95 تا 15 فروردين 96 اعلام شد. بنابر اين گزارش، در مسير بندر لنگه به کيش و بالعکس هزينه حمل توسط لندينگ كرافت براي خودرو بدون راننده و سر نشين 2 ميليون و 220 هزار ريال ، سرنشين وراننده 980 هزار ريال و مسافر روي عرشه 820 هزار ريال عنوان شده است. افراد زير 2 سال نيز مي توانند به صورت رايگان تردد کنند. همچنين در مسير چارک به کيش و بالعکس هزينه حمل توسط لندينگ کرافت براي خودرو با راننده و بدون سرنشين يک ميليون و 800 هزار ريال و هزينه هر سرنشين 350 هزار ريال در نظر گرفته شده است. براي افراد زير 5 سال و راننده هزينه اي دريافت نمي شود. در مسير بندر آفتاب به کيش و بالعکس هزينه حمل توسط لنديگ کرافت براي خودرو با راننده و بدون سرنشين يک ميليون و 600 هزار ريال و هر سرنشين 350 هزار ريال است . از افراد زير 5 سال و راننده نيز هزينه اي دريافت نخواهد شد.

شرايط ورود خودرو به کيش

براي سفر در ايام نوروز به جزيره، يکي از راه هاي مناسب ورود به جزيره با خودروي شخصي مي باشد. چون با خودروي شخصي مي توان از تمام مکان هاي شگفت انگيز کيش در آن فرصت کم ديدن کرد. براي رفتن به جزيره کيش از بندرعباس بايد به يکي از بندرهاي لنگه، آفتاب و يا چارک سفر کنيد.
در طول تعطيلات چندين شناور به غير از شناورهاي موجود گردشگري، بين جزيره کيش و سه بندر چارک، آفتاب و لنگه اضافه مي شود. با اين وجود در کيش خودروهاي اجاره اي نيز وجود دارند. شما مي توانيد در اين شهر هر خودرويي را با توجه به بودجه تان کرايه کنيد و نيازي به آوردن خودروي شخصي خودتان نداريد.

قوانين ورود خودرو

جهت ورود خودرو به جزيره کيش بايستي اصل و کپي کارت خودرو، برگ معاينه فني و گواهينامه راننده خودرو را به دفاتر گمرک مستقر در ورودي بندرهاي آفتاب، لنگه و چارک ارائه کنيد. رانندگان به ‌منظور حمل دريايي خودرو از مبادي ورودي به کيش و بالعکس، بايستي حداقل ? ساعت قبل از برنامه حرکت شناور به بندر مربوطه، مراجعه نمايند. جايگاه سوخت در کيش محدود است. با توجه به اين موضوع بهتر است مسافرين در مبادي ورودي اقدام به سوخت‌گيري کامل خودرو نمايند. خودروهاي ساخت ايران در کيش نمايندگي ندارند. لذا تأمين قطعات يدکي و يا انجام تعميرات موردنياز اين خودروها در کيش امکان‌ پذير نبوده و يا با محدوديت روبروست.
نرخ بليت مسافري و حمل خودرو به وسيله شناورها و اتوبوس هاي دريايي پيشرفته از بنادر جنوبي کشور به جزيره کيش در تعطيلات نوروزي اعلام شد.
مسافران و گردشگران نوروزي مي توانند به همراه خودروي خود از بنادر لنگه، چارک و آفتاب و با شناورهاي مخصوص وارد جزيره کيش شوند. هزينه رفت و برگشت هر خودرو بدون راننده و سرنشين در مسير بندر لنگه به کيش 165 هزار تومان و نرخ بليت رفت و برگشت براي هر مسافر 67 هزار تومان است. همچنين هزينه حمل هر دستگاه خودرو با راننده در مسير بندر چارک به کيش و بالعکس 120 هزار تومان و نرخ بليت هر مسافر به صورت رفت و برگشت و با شناور لندينگ کرافت 22هزار تومان مي باشد. يادآور مي شود در مسير بندر آفتاب به کيش هزينه حمل هر خودرو با راننده به صورت رفت و برگشت 110 هزار تومان و هزينه هر مسافر با شناور لنديگ کرافت 22هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نکات مهم در هنگام سفر به کيش با خودرو شخصي

  • جهت ورود خودرو به کيش بايستي اصل و کپي کارت خودرو، برگ معاينه فني و گواهينامه راننده خودرو به دفاتر گمرک مستقر در مبادي ورودي (بندرها آفتاب، لنگه و چارک) ارائه گردد.
  • جريمه‌ها در جزيره کيش دو برابر تهران و بقيه شهرها است.
  • بوق زدن و آلودگي صوتي به هر نحوي در جزيره کيش ممنوع است.
  • حداکثر سرعت مجاز در جزيره 60 کيلومتر در ساعت است.
  • مدت‌زمان تردد و ماندگاري خودروها بيش از سه روز مجاز نيست.

خروج خودرو از کیش

رانندگان محترم جهت خروج خودرو خود از کيش 2 ساعت قبل از زمان مقرر حرکت شناور، با همراه داشتن مدارک به درب شرقي بندرگاه (درب پايانه) به منظور انجام مراحل اداري ذيل مراجعه نمايند.
- تکميل فرم اظهارنامه گمرکي: در اين مرحله ارائه کارت شناسايي خودرو از سوي مالک الزاميست.
- پرداخت عوارض ورودي و جرائم احتمالي رانندگي: مبلغ عوارض در پشت اعلاميه ورود موقت خودرو مشخص شده که به همراه جرائم احتمالي رانندگي در بانک ملي جنب درب تجاري بندرگاه (درب شرقي) قابل پرداخت است.
- مراجعه به دفتر اجرائيات بندرگاه کيش جهت ممهور نمودن اعلاميه ورود موقت خودرو به مهر اجرائيات: در اين مرحله ارائه فيش پرداختي عوارض ورودي و همچنين ارائه فيش پرداختي جرائم احتمالي رانندگي الزامي است.
- ارائه برگه اعلاميه ورود موقت خودرو به انتظامات بندرگاه جنب درب شرقي به منظور سوار شدن به کشتي.
- ممهور نمودن فرم دو قسمتي کابوتاژ در دفتر گمرک جمهوري اسلامي ايران مستقر در مجاورت درب شرقي بندرگاه.
- به منظور تسريع در امور، رانندگان گرامي دقت داشته باشند انجام مراحل فوق‌الذکر تنها براي آن دسته از رانندگاني است که بليط برگشت همان روز و ساعت مقرر را در دست داشته باشند. بنابراين از مراجعه حضوري به ادارات مذکور جهت انجام امور کاپوتاژ در ديگر تاريخ‌ها و ساعات جداً خودداري شود.