جاذبه هاي گردشگري بندرعباس | زيباترين سواحل ديدني بندرعباس

جاذبه هاي بندرعباس

پاييز و زمستان، فصل رفتن به جنوب کشور است. آب و هواي متعادل، جاذبه هاي فراوان، آب هاي شفاف خليج فارس، مردم خونگرم و بسياري دلايل ديگر، به شما مي گويند که بايد براي يک مسافرت فراموش نشدني به بندرعباس در استان هرمزگان برويد. اين شهر بندري يکي از مناطق ايران مي باشد که مردم مهربانش زبانزد خاص و عام هستند. جاذبه هاي بندرعباس شامل مکان هايي چون مسجد و حمام گله داري، قلعه فين، کلاه فرنگي و … مي باشند که براي شما در ادامه آورده شده است.

مسجد جامع دلگشا بندرعباس

اين بنا در نبش بلوار طالقاني (ساحلي) و خيابان مسجد جامع بندرعباس قرار گرفته و از آثار قرن دوازده و سيزده هجري قمري محسوب مي گردد . اين بنا شامل شبستان دو قسمت قديمي الحاقي است . بخش قديمي داراي ستونهاي متعدد با سر ستونهاي گچبري شبيه به مسجد گله داري و مسجد دژگان است . اين بنا به شماره 1599 به ثبت آثار ملي ايران رسيده است.

آبشار تزرج در هرمزگان نقاشي منحصر به فرد طبيعت


آبشار تزرج حاجي آباد در 175 کيلومتري شمال بندرعباس  در جاده منتهي به روستاي برآفتاب واقع شده است، تزرج يکي از نقاط کوهستاني اين شهرستان مي باشد که در جاده منتهي به روستاي برآفتاب واقع شده است. آبشار تزرج، از ارتفاعات پيرامون روستا سرازير مي‌شود، يکي از زيباترين آبشارهاي مناطق جنوبي ايران است و جذابيت خاصي به اين روستاي گرم جنوبي بخشيده است و اطراف آبشار از نخل و گياهان طبيعي پوشيده شده است.


معبد هندوها


معبد هندوها که با نام پرستشگاه بت‌گوران هم شناخته مي‌شود، در اواخر دوره ناصرالدين‌ شاه ساخته شده و در دوران مظفرالدين شاه مورد بهره‌برداري قرار گرفته. در گذشته فاصله دريايي به نسبت کم ايران و هند، حضور دريانوردان زبردست هرمزگاني و رابطه تجاري ايران و هند باعث شده بود که رفت‌وآمد بين مردم اين دو کشور برقرار باشد و تاجران هندي بسياري به بندرعباس بيايند. روايت است که اين معبد را يکي از تجار ثروتمند هندي براي رفع نياز تجار هندي که به ايران مي‌آمدند ساخته است. در ساخت اين معبد از عناصر معماري بودايي و اسلامي هم استفاده شده است و ديدن گچ‌کاري‌ها و معماري‌اش شما را به فضاي هندوستان مي‌برد. منطقه حفاظت شده گنو
منطقه حفاظت‌شده‌ي گنو در شمال بندرعباس قرار دارد که آب و هواي آن بسيار مطبوع بوده و سرزميني کوهستاني است.  آب و هواي اين منطقه تفاوت زيادي با مناطق اطراف آن دارد و مي‌توانيد در جنوب کشور چنين هواي معتدلي را تجربه کنيد. اين منطقه حدود27500هکتار مساحت دارد و ارتفاعش نيز از 50 الي 20374 متر متغير است. از سال 1351 تا 1354 اين منطقه را به منطقه‌ي حفاظت‌شده تبديل کردند اما به دليل غناي طبيعي از سال 1354، آن را به عنوان پارک ملي معرفي کردند. منطقه حفاظت شده گنو همچنين يکي از 9 ذخيره‌گاه زيست‌کره در ايران است.

عمارت کلاه‌فرنگي بندرعباس

عمارت کلاه‌فرنگي بندرعباس در بخش مرکزي اين شهر قرار دارد و در گذشته گمرک و محل تجارتخانه‌ي داخلي و خارجي بود. قدمت اين بناي تاريخي به دوران حکومت صفويان بازمي‌گردد. اين عمارت چون به شکل معماري اروپايي آن دوره ساخته شده، مانند بسياري از عمارات و بناهاي دوران قاجار، با عنوان «عمارت کلاه‌فرنگي» ناميده مي‌شود. عمارت کلاه فرنگي بندرعباس در نزديکي اسکله‌ي قديمي اين شهر، در بلوار طالقاني قرار دارد.

موزه مردم‌ شناسي بندرعباس

موزه مردم‌ شناسي بندرعباس يکي از بزرگترين موزه‌ هاي مردم ‌شناسي در جنوب کشور است که در محوطه‌ تفريحي برکه‌ هاي باران ساخته  شده است. اين موزه  ? طبقه دارد . بخش اصلي اين موزه در اسفند سال 1386 افتتاح شده است. معماري اين موزه يکي از ارزشمندترين  معماري هاي ترکيبي در جنوب ايران به شمار مي رود و برگرفته از معماري سنتي هرمزگان ريشه است. در ساخت اين بنا ارزش هاي هنري به دقت حفظ شده است. هر کدام از جاذبه هاي گردشگري بندرعباس ارزش مخصوص به خود دارند.
ساحل بندرعباس: ساحل زيبا و ارام بندرعباس احتمالا مهمترين جاذبه گردشگري اي شهر است ساحل بينظير سورو را زا دست ندهيد که در يکي از قديمترين محلات بندرعباس است و خانه هاي قديمي رو به دريا دارد به علاوه آلاچيق هايي زيبا از برگ نخل پارک هاي ساحلي دولتو غدير با ساحل شني يکي از بهترين مکان ها براي پياده روي هستند.
بازار سنتي: بهترين محل براي خريد هاي سنتي و بومي بازار قديم بندرعباس است که بخش از آن به بازار روز نيز معروف است. براي گشت و گذار در اين بازار بايد تا بين خيابان شهرباني و چهار راه برق برويد.خرما، ادويه و ترشي هاي جنوبي و پارچه هاي رنگارنگ را مي توانيد از اين بازار بخريد. بازار ماهي فروشان در «پشت شهر» قرار دارد که بيشترين عرضه ماهي و ابزيان در اين بازار صورت مي گيرد. مجتمع هاي تجاري زيتون، سيتي سنتر، ستاره شهر، نيلي، ستاره جنوب و ملکه اسمان ها از نقاطي هستند که ميتوانيد سوغاتي به روز تري را خريدار کنيد.

قلعه فين

شهر فين در شمال‌ غربي در فاصله 95 کيلومتري بندرعباس قرار دارد. اين شهر با دارا بودن فضاي وسيعي نخلستان متراکم و خيابان‌هاي عموماً عاري از بدنه ساختماني به عنوان يکي از نمونه‌هاي نادر و واقعي باغ شهر در سطح کشور مي‌باشد . قدمت قلعه فين را از روي سفال‌هاي بدست آمده مي‌توان به قرون ميانه اسلامي نسبت داد.اين قلعه احتمالاً در زمان ساخت جنبه نظامي داشته‌است
بسياري از کساني که به بندرعباس سفر مي‌کنند، مي‌خواهند با يک تير دو نشان بزنند و همزمان که از طبيعت و جاهاي ديدني اين شهر بندري لذت مي‌برند، چمدانشان را هم با اجناس باکيفيت پر کنند. بندرعباس شهري است که هم بازارهاي مدرن دارد و هم بازارهاي سنتي. با ما همراه باشيد و با چند تا از بهترين مراکز خريد بندرعباس آشنا شويد:
ميدان 17 شهريور يکي از معروف‌ترين ميدان‌هاي بندرعباس است. اين ميدان مرکز شهر به حساب مي‌آيد و بسياري از مراکز خريد مدرن در آن يا در نزديکي‌اش قرار دارند. خيلي از تاکسي‌هاي شهر در ميدان 17 شهريور ايستگاه دارند. اگر از راننده‌ها اسم شهرباني را به‌جاي 17 شهريور شنيديد گيج نشويد، اين خيابان در بندرعباس با اسم شهرباني هم شناخته مي‌شود.

مجتمع تجاري ستاره جنوب

يک مجتمع تجاري ديگري در شهر بندرعباس قرار دارد که نام آن ستاره جنوب است. اين مرکز چند طبقه در هر طبقه ي آن کاربردهاي خاصي در نظر گرفته شده که تقريبا مي تواند تمام نيازهاي يک خريدار را برطرف نمايد. به طور مثال در طبقه ي همکف اين مجمع مغازهاي متعدد طلا فروشي وجود دارد و در طبقه هاي اول و دوم انواع لباس ها و ساير لوازم وجود دارد و در طبقه ي سوم اين مجتمع يک شهربازي و سالن سينما اختصاص داده شده است. در اين مرکز خريد چندين فست‌ فود و رستوران وجود دارد تا افراد با سليقه‌ هاي مختلف بتوانند غذاي مورد علاقه‌ شان را پيدا کنند. مجتمع تجاري ستاره جنوب فقط يک مرکز خريد نيست، بلکه يکي از مراکز تفريحي بندرعباس هم به حساب مي‌آيد.

سواحل ميناب نيز داراي چشم انداز هاي طبيعي و پرندگاني زيباست

ساحل کوهستک يکي از ساحل هاي زيبا و داراي امکانات اقامتي و استراحتي براي مسافران است که همه ساله جمع کثيري از گردشگران به اين مکان جهت لذت بردن از اوقات خود در هواي بهاري در کنار آبهاي خليج فارس و درياي عمان به سمت خود جذب مي کند.