اماکن ديدني کيش

خانه اعياني: خانه اعياني يادآور خانه‌هاي چندخانوار قديمي در داخل فلات ايران و در شهرهايي چون يزد، اصفهان و كاشان است و يكي از نمونه‌هاي قديمي مسكن جمعي در حاشيه خليج فارس محسوب مي‌شود. علاوه بر وسعت خانه و همچنين فضاهاي مختلف و متنوع آن، كاشي‌هاي ستاره‌اي شكلي كه در اين خانه به دست آمده است، همانند كاشي‌هايي است كه زينت بخش بناهاي مهم ايلخاني ايران همچون تخت سليمان و سلطانيه است. پيدايي اين مقدار كاشي كه يقيناً عنصر وارداتي به جزيره است نشان مي‌دهد كه اين عمارت به يكي از ثروتمندان كيش تعلق داشته است.

باغ پرندگان و پارک دلفين‌ها: اين مجموعه به اسم پارک دلفين‌ها شناخته مي‌شود و يکي از معروف‌ترين جاهاي ديدني کيش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان مي‌رويد. در اين باغ از نزديک حدود 50 گونه از پرنده‌هاي مختلف را خواهيد ديد. وقت‌گذراندن بين طاووس‌ها، طوطي‌ها، پليکان‌ها و پرندگان ديگري که کمتر امکان ديدنيشان پيش مي‌آيد، تجربه جذابي خواهد بود.
در قسمت ديگر اين پارک از آکواريوم آب‌شور ديدن مي‌کنيد که در آن انواع پستانداران دريايي از جمله شير دريايي، گربه دريايي، پنگوئن و … نگهداري مي‌شود. نمايش دلفين‌ها و کلاسيک‌شو از برنامه‌هاي ديگر اين مجموعه است.

بوستان آهوان کيش يکي از جذاب ترين جاهاي ديدني کيش است، اين بوستان با زميني به مساحت 2 هکتار در انتهاي خيابان فردوسي جزيره کيش واقع شده است. در اين بوستان به غير از آهو چند گونه هاي ديگري از حيوانات مثل شير، روباه، شغال، ميمون، گوزن و انواع پرندگان نيز نگهداري مي شوند، ولي آهوها برخلاف ساير حيوانات که در قفس نگهداري مي شوند، به صورت آزادانه در اين پارک زندگي مي کنند. کودکان علاوه بر مشاهده اين حيوانات زيبا مي توانند از وسايل بازي موجود در اين پارک نيز استفاده کنند. 

خانه بوميان(Native house)
يکي از جاهاي ديدني کيش خانه بوميان کيش است که به موزه تبديل شده است. هدف از تبديل خانه بوميان کيش به موزه معرفي تاريخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معيشت و صنايع دستي منحصر به فرد بوميان کيش بوده است، اين منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کيش در فروردين سال 1393 با هدف اشتغالزايي، مشارکت بوميان در بخش گردشگري و تحقق توسعه گردشگري پايدار براي جزيره کيش، خانه بوميان به خانه مردم شناسي بوميان کيش تبديل شد. تمامي اتاق ها و فضاهاي خانه با حفظ معماري سنتي با استفاده از مصالح بومي بازسازي شد و سبک زندگي بوميان کيش در 80 سال پيش بازسازي شده است.

کشتي يوناني
يکي از پربازديد ترين جاذبه‌هاي جزيره کيش، کشتي يوناني است. کشتي يوناني که توسط ويليام هميلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است در سال 1345 در ساحل کيش در روستاي باغو گير کرد. اين کشتي که وزن آن بيش از 7 هزار تن و داراي طول 136 متري است نماد جزيره کيش است و بانام‌هاي " کولا اف "، " نچراليست "، " امپاير ترومپت "، " کوروش پارسي " و " همدان " شناخته مي‌شود.
مسير دسترسي: استان هرمزگان، جنوب غربي جزيره، خيابان غروب، ميدان غروب، پارک ساحلي کشتي يوناني

جزيره هندورابي
يکي از جاذبه هاي ديدني جزيره زيباي کيش جزيره هندورابي مي باشد، وسعت اين جزيره حدود 23 کيلومتر مربع بوده و ازتفاع آن از سطح دريا حدود 29 متر مي باشد.در قلب اين جزيره روستايي به نام هندرابي وجود داشته که در قرن 15 ميلادي در اختيار پرتغالي ها بوده و به عنوان پايگاه نظامي و تجاري از آن استفاده مي کردند، اما در حال حاضر آثار باقي مانده از آن دوره فقط مانده است و مسافران مي توانند از آنجا بازديد کنند.

پلاژهاي تفريحي کيش
وقتي حرف از تفريحات آبي ميشود، موارد متعددي به ذهنمان خطور ميکند و طيف گسترده‌اي از فعاليت‌ها را شامل ميشود. به احتمال نزديک به اطمينان، شما مسافر گرامي تور کيش لحظه آخري هم از اين قاعده مستثني نيستيد، حتي امکان دارد شما مهربانوان و مهربانان گرامي، استفاده از تور ارزان کيش را منوط به پرداختن به تفريحات آبي تلقي کنيد. اما يکي از مهمترين تفريحات آبي که همواره مورد توجه همگان بوده و همه‌ي ما به نحوي به آن ميپردازيم، شنا بوده است، حال ميخواهد در استخر انجام گيرد يا در سواحل مختلف؛ اما آن چيز که ما را بر اين مهم داشت تا به نگارش اين مطلب مبادرت بورزيم، جداي از قيمت تور کيش ، شنا در کرانه‌هاي خليج هميشه فارس و در سواحل نيلگون و مرجاني جزيره کيش ميباشد. اصلا مگر ميشود آب هاي زلال و تسکين بخش خليج فارس را رها کرد و به استخر فکر کرد!؟

دلفيناريوم کيش به عنوان تنها دلفيناريوم موجود در ايران به اين وسعت و تعداد حيوانات آبي موجود در آن در تمام طول سال گردشگران زيادي از آن ديدن ميکنند. دلفيناريوم کيش بالغ بر 100 هکتار در جنوب شرقي جزيره قرار گرفته است .در اين مجموعه با بازي دلفين هاي دست آموز مربيان ايراني ساعت هاي مفرحي را مي گذرانيد . برنامه، ابتدا با ورود يک شير دريايي بسيار دوست داشتني به نام «دونيا» آغاز مي شود و پس از آن نوبت شيرين کاري هاي دلفين ها مي رسد. دو تا از دلفين هاي اين مجموعه در جزيره کيش به دنيا آمدن و ايراني هستن که فيلمي از لحظه زيباي به دنيا آمدن اون رو نشون مي ده. در ضمن، ميشه با دلفين ها يا شيرهاي دريايي عکس هم گرفت. ميشه در قبال پرداخت هزينه، باهاشون شنا کرد. در طول برنامه هم نقاشي که توسط دلفين کشيده ميشه، به حراج گذاشته شده که به ادعاي اجرا کنندگان برنامه، بالاترين قيمت آن 35 ميليون تومان بوده است!!! به هيچ وجه هنگام سفر به کيش، پارک دلفين ها رو از دست ندين.

اسکله تفريحي کيش - Grand Recreational Pier

در طول سفر با تور هاي کيش از گشت و گذار در کنار اين اسکله تفريحي لذت خواهيد برد. اگر از مسافران جزيره کيش بپرسيد حتما از نماي زيباي عرشه هاي چوبي و زيباي اين اسکله در آ بهاي نيلگون خليج فارس خواهند گفت. اين مکان ديدني يکي از محبوب ترين مکان ها براي عکاسي، پياده روي و تماشاي درياي بي کران آبي با طول 437 مترمي باشد که توسط متخصصان ايراني ساخته شده است. علاوه بر اين مي تواند از امکانات تفريحي اين اسکله نيز استفاده کنيد،
امکانات تفريحي اطراف اين اسکله از قبيل : بولينگ مريم کيش، سينما 3 بعدي و کلوپ تفريحات دريايي،  کافه و انواع رستوران هاي زيبا و با کيفيت.

تفريحات آبي

اگر به تفريحات آبي علاقه منديد، در کيش ميتوانيد به گزينه هاي متنوعي، از آب چترسواري (پاراسيلينگ) و غواصي گرفته تا موج سواري و جت اسکي، دسترسي داشته باشيد. خدمات مربوط به اين فعاليت ها توسط جوانان مهمان نواز بومي به گردشگران ارائه ميشوند.
اما اگر علاقه اي به اين قبيل هيجانات نداريد، حداقل لذت قايق سواري با قايق هاي کف شيشه اي و تماشاي دنياي رنگي زير آب را از خودتان دريغ نکنيد!