سفر به پاريس | کامل ترين راهنماي سفر به پاريس و بررسي شرايط

پاريس، سال هاي سال است که شهرت و محبوبيت بسياري نزد گردشگران دارد و بسياري آن را رومانتيک ترين شهر دنيا مي دانند. به طوري که سفر به کشورهاي اروپايي و ديدن جاذبه هايي مانند آکروپوليس يونان، کولوسئوم روم، موزه هاي واتيکان و برج بيگ بن لندن يک طرف، هيجان بازديد از برج ايفل يک طرف! ديدن اين برج منحصر به فرد به قدري جذابيت دارد که آدم هاي زيادي از نقاط مختلف به فکر سفري به فرانسه و شهر پاريس مي افتند و دل‌شان مي خواهد چند روزي را در اين شهر سر کنند. البته که جذابيت هاي پاريس تنها در برج ايفل خلاصه نمي شود و بازديد از موزه مشهور لوور و کاخ ورساي و ديدني هاي ديگري چون کليساي معروف نوتردام نيز بخش بزرگي از سفر را به خودشان اختصاص مي دهند. بنابراين وقتي از سفر به پاريس حرف مي زنيم، ليست بلند بالايي از ديدني ها در برابرمان قرار دارد که هر يک زمان زيادي از ما خواهند گرفت و به نوبه خود به هيجان سفر مي افزايند.

غيرممکن است که به هنگام سفر به پاريس بتوانيد از همه ي مکان هايي که از قبل براي بازديد از آنها برنامه ريزي کرده ايد، ديدن کنيد. بنابراين چرا ساعات ارزشمند سفر خود را با موارد بهتري پر نمي کنيد؟ بار بعدي که به شهر نور سفر کرديد، سعي کنيد از تله هاي توريستي اجتناب کنيد، در رستوران هاي اشتباه غذا نخوريد يا براي بازديد از برج ايفل متحمل صف هاي طولاني نشويد.

اقامت در شهر پاريس

خوشبختانه در سفر به پاريس شما هيچ نگراني لازم نيست که بابت اقامتتان داشته باشيد چرا که در اين شهر هتل هاي متنوعي در رنج قيمتي متفاوت وجود دارد که مي توانيد بنابر آنچه که انتظار داريد و بودجه ي خودتان يکي را انتخاب کنيد. توجه داشته باشيد که شما از صبح تا شب در خيابان هاي و تماشاي ديدني هاي پاريس غرق خواهيد بود پس سعي کنيد يک هتل متوسط با هزينه ي اقامت پايين را در مناطق 1 تا 13 اين شهر انتخاب کنيد تا هزينه ي کمتري در طول سفرتان به پاريس داشته باشيد.

با توجه به اين که اغلب هتل هاي اين شهر آن استاندارد هتل هاي اروپايي را ندارند به همين منظور هزينه ها هم کمتر است. هاستل ها که به مراتب هزينه ي بسيار کمتري را از شما بابت اقامتتان دريافت خواهند کرد.

 

  • صرفه‌جويي در هزينه‌ها
  • استفاده از تخفيف موزه‌ي لوور


موزه‌ي لوور از ساعت 6 بعدازظهر به بعد در روزهاي جمعه و اولين يکشنبه‌هاي اکتبر تا مارس و براي افراد زير 26 سال، رايگان است.
استفاده از کارت‌هاي چند سفره يا يک روزه براي مترو

استفاده از اين کارت‌ها باعث مي‌شود که هزينه‌هاي سفرتان تا حد زيادي کاهش پيدا کند. با اين کارت‌ها مي‌توانيد از مترو براي رفتن به همه جاي شهر استفاده کنيد. علاوه بر اين، با کارت ParisVisite در ورودي بسياري از جاذبه‌ها، تخفيف بگيريد.
برنامه‌ريزي براي پيک نيک

پاريس، پارک‌ها و باغ‌هاي عمومي زيادي دارد. از اين فرصت عالي استفاده کنيد و براي يک پيک نيک عالي در يکي از پارک‌هاي پاريس برنامه‌ريزي کنيد. غذا خوردن در پاريس بسيار ارزان است گر خودتان مواد غذايي را بخريد. کمي نان، پنير و محصولات پروتئيني مثل ژامبون بخريد و از پيک نيک خود لذت ببريد. هزينه‌ي خورد و خوراک شما بسيار کاهس پيدا مي‌کند و مطمئنا خاطره‌ي خوبي برايتان رقم مي‌زند.

بهترين فصل براي سفر به پاريس

زمان ايده‌ آل سفر به پاريس بين ماه‌هاي ژوئن تا آگوست (خرداد تا پايان مرداد) و همچنين سپتامبر (شهريور) است. البته سفر در فصل‌هاي توريستي مزايا و معايب خاص خود را دارد؛ از صف‌هاي طولاني جاذبه‌هاي ديدني گرفته تا ازدحام جمعيت در شهر و افزايش چشمگير هزينه‌ها مانند هتل.

اگر کاهش هزينه‌ها براي شما اولويت است، چتر و لباس گرم برداريد و پاييز خيره‌کننده پاريس را براي سفر انتخاب کنيد. ماه‌هاي اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) شهر به استقبال پاييز هزار رنگ رفته و ديگر جمعيت عظيم توريست‌ها را نمي‌بيند. پاريس، با خلوتي و هواي مطبوع انتظار شما را مي‌کشد. اما همه مي‌دانيم که پاريس شهري گران به شمار مي‌رود. پس در پاسخ سوالتان بايد گفت که ارزان‌ترين فصل سفر به پاريس زمستان است؛ البته اگر تعطيلات ژانويه و سال جديد را در نظر نگيريم. از ماه دسامبر شهر به استقبال سال جديد مي‌رود و حال و هوايي خاطره‌انگيز در آن شکل مي‌گيرد؛ بازارها، تزئينات ويژه، ويترين‌هاي رنگارنگ و درخت‌هاي کريسمس در سرتاسر شهر خودنمايي مي‌کنند.

هتل هاي پاريس

اگر هميشه روياي سفري لوکس به اين شهر را در سر داشتيد، بهترين هتل در پاريس براي شما ميتواند هتل شانزليزه و يا هتل لو موقيس باشد. اگر به دنبال انتخاب هاي خاص و متفاوت هستيد، ميتوانيد از ميان هتل هاي زنجيره اي بست وسترن، هتل آراميس سنت ژرمن را انتخاب نماييد.

اگر ميخواهيد در مرکز شهر اقامت داشته باشيد و به راحتي  از جاذبه هاي ديدني پاريس بازديد کنيد، بهتر است هتل خود را از ميان مناطق يک تا سيزده انتخاب کنيد، البته بايد بدانيد که هر چه هتلتان به مرکز شهر و منطقه ي يک نزديک تر باشد، قيمت بيشتري هم دارد. نووتل پاقي لِ آل، هتل پاويون و هتل لور در نزديکي جاذبه هايي همچون سنت چپل و موزه ي اورسي، همگي ميتوانند گزينه هاي خوبي باشند. و اما اگر عاشق هنر هستيد و ميخواهد در نزديکي موزه ي لور اقامت داشته باشيد، ميتوانيد تيم هتل پلس  رويال را انتخاب کنيد که فاصله ي بسيار کمي نيز با رود سن دارد
با در نظر گرفتن همه زيبايي‌هاي پاريس، شايد حتي سفري 4 ماهه به اين شهر هم نتواند ميل و اشتياق شمارا سير کند؛ اما بايد غير از زيبايي‌هاي پاريس، عوامل ديگر مثل زمان و هزينه را هم در نظر گرفت. به همين دليل برنامه 4 روزه زير به نحوي تنظيم‌شده که عالي‌ترين مکان‌هاي پاريس تا حد ممکن در آن قرار بگيرند. به‌هرحال اگر قصد خريد آنلاين بليط هواپيما به پاريس را داريد بايد خودتان را آماده 4 روز پرکار و البته هيجان‌انگيز کنيد.1920 ميلادي محل رفت و آمد هنرمنداني چون دراين، لژر، منري و پيکاسو بوده است. اين رستوران ميزبان افرادي ديگر همچون کاموس، ژلن پل سارتر و شاگال نيز بوده است.