معرفی جاذبه های گردشگری ونکوور

اشنایی با جاهای دیدنی ونکوور

 ونکوور شهری است که در آن کارهای هیجان انگیز زیادی می توان انجام داد. فرقی نمی کند به بازدید مراکز تاریخی-فرهنگی علاقه مند باشید یا دارای روحیۀ طبیعت گردی باشید، از تجربۀ غذاخوردن در رستوران های خاص لذت ببرید یا ترجیح تان گشت زدن در مراکز خرید منحصربه فرد باشد؛ فهرست بلندبالای جاذبه های گردشگری متنوع این شهر، سفر شما را به یاد ماندنی و منحصر به فرد خواهد ساخت. در این مقاله به 10 مورد از برجسته ترین موارد گردشگری این شهر اشاره خواهیم کرد تا کمک کنیم تجربۀ سفرتان به این شهر به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل شود. 

 
1 -    پارک استنلی
دیدن پارک استنلی (Stanley Park) ونکوور اولین کار از میان 681 توصیۀ گردشگری است که می توانید در سفر به این شهر انجام دهید. ونکوور طبیعت زیبایی دارد و شما می توانید با بازدید پارک های طبیعی این شهر از زیبایی سرسبز آن نهایت بهره را ببرید. اما پارک استنلی چیزی فراتر از فقط یک پارک است. این پارک درواقع یک مرکز فرهنگی-اجتماعی است. اگر قصد دارید با فرزندان تان از این پارک دیدن کنید، مطمئناً می توانید به فعالیت های گوناگونی بپردازید: آکواریوم ونکوور (The Vancouver Aquarium) داخل این پارک قرار دارد؛ به علاوه، زمین های بازی متعدد و دو استخر شنای گرم در این پارک وجود دارد. در گذرگاه های این پارک می توانید به پیاده روی، دوچرخه سواری  یا دویدن بپردازید. 
بهترین زمان بازدید از این پارک از ساعت 10 صبح تا ساعت 2 بعد از ظهر می باشد. 
شلوغ ترین روزهای پارک استنلی روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه می باشد.
ساعات بازدید: از ساعت 9 تا ساعت 17
آدرس: Vancouver, BC V6G 1Z4 
مسیر: Translink Bus 19-Stanley Park Drive و جادۀ Pipeline
ایستگاه اتوبوس نزدیک: Burrad Station
رستوران های نزدیک پارک: The Fish House / Sequoia Grill / Adesso Bistro
 
پارک استنلی
 
 
 
2 -    پل معلق کاپیلانو
در یک کلمه "خیره کننده"! جای تعجب نیست که این پل یکی از پُر بازدیدکننده ترین مکان های گردشگری ونکوور است. با وجودی که این پل در میانۀ شهر واقع شده، اما طبیعت بسیار زیبایی که آن را احاطه کرده و سبب شده از زمان ساختش در سال 1889 تا کنون به یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر ونکوور تبدیل شود. در محدودۀ این پل می توانید به صخره نوردی نیز بپردازید؛ پس اگر به این ورزش علاقه مندید، حتماً سری به این پل بزنید. 
 
بهترین ساعت بازدید از پل 12 ظهر تا 5 بعدازظهر است.
 
متوسط زمان موردنیاز برای بازدید از پل 1 ساعت و نیم است.
 
شلوغ ترین روزهای پل معلق کاپیلانو، روزهای شنبه، سه شنبه و جمعه است.
 
آدرس: 3735 Capilano Rd, North Vancouver, BC V7R 4J1 
ساعات بازدید: 21:00 – 11:00
مسیر: خط اتوبوس SB Capilano Road at 3500
رستوران های نزدیک پل: Bridge House
 
پل معلق کاپیلانو
 
 
 
3 -    جزیره گرنویل (Granville)
جزیره گرنویل در گذشته مرکزی صنعتی بوده اما در حال حاضر مرکز پر رونق فعالیت هایی است که نیاز به فضایی آرام و خاص دارند. هنرمندان و خرده فروشان، فضای داخلی انبار ها را به خانه های قایقی، تئاتر ها، گالری ها و رستوران ها تبدیل کرده اند. بازار عمومی جزیره گرنویل یکی از محبوب ترین جاذبه های فروش میوه و سبزیجات، غذای دریایی و انواع مختلفی از غذا های دیگر و همچنین غذاهای حاضری است. در واقعیت این محل جزیره نیست، بلکه مرکز و قطب هنری که از طریق یک جاده و پل هوایی به مناطق مسکونی و از طریق کشتی های مسافربری به نام فری به قسمت مرکزی شبه جزیره متصل شده است. 
آدرس: South of the Granville Street Bridge
سایت: http://granvilleisland.com/