معرفی جاذبه های گردشگری شهر ویکتوریا در کانادا

 شهر ویکتوریا، شهری آرام و به دور از آسمان خراش ها است. در ویکتوریا، به گشت و گذار در باغ های معروف بوچارت یا به کشف قلعه زیبای کرایگاردیچ بپردازید، نبض قدیمی ترین محله چینی های کانادا که در واقع جواهری پنهان است را حس کنید. دل رو به دریا بزنید و به تماشای نهنگ ها بپردازید یا از انجام فعالیت های کایاک سواری، ماهیگیری و قایق سواری در آب های بی انتهای آن لذت ببرید. در هنگام بعد از ظهر در کنار بندر اینر هاربر قدم بزنید و از چشم انداز زیبای ساختمان های پارلمان لذت ببرید و در آخر برای رفع خستگی‌ به هتل مجلل امپرس جهت صرف چای عصرانه بروید. جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که بازدیدتان از شهر ویکتوریا تبدیل به سفری فراموش نشدنی شود.

در گوشه جنوبی جزیره ونکوور، شهر ویکتوریا توسط کوه ها حفاظت می شود و تحت تأثیر جریانات گرم اقیانوس آرام قرار می گیرد که همین امر باعث شده که معتدل ترین آب و هوا را این شهر در کل کانادا داشته باشد. پارک ها و باغ های این شهر زیبا با شاخ و برگ های سرسبز و پوشیده از گل در طول سال زینت داده شده اند. تنگه ژوان دو فوکا (Juan de Fuca Strait) که بزرگترین جزیره در سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی است، این جزیره را از شبه جزیره المپیک کانادا با قله های اغلب پوشیده از برفش جدا کرده است. در این بخش به معرفی 13 تا از جاذبه های محبوب و پر طرفدار شهر ویکتوریا می پردازیم:
 
1.    موزه رویال بریتیش کلمبیا
با بازدید از موزه رویال بریتیش کلمبیا، گویی به سراسر استان بریتیش کلمبیا سفر کرده اید. موزه رویال بریتیش کلمبیا در میانه راه بین ساختمان های پارلمان و هتل فیرمونت امپرس قرار گرفته است. موزه تاریخ بشر و طبیعت این مکان در سطح کلاس جهانی است. به گشت و گذار در میان گالری ها بپردازید و در داستان های بشر که از کجا آمده و به کجا می رود غرق شوید و به کشف مردمان و چیز هایی که تا قبل از این موزه در مورد آن ها چیزی نمی دانستید بپردازید. این موزه بهترین موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی در کانادا است که مجهز به بسیاری از صفحه نمایش های سه بعدی است که جشنی از مناظر، رایحه ها و صدا ها را ارائه می دهد. در این موزه گویی در میان جنگل های انبوه پیاده روی می کنید و به تماشای حیوانات در سواحل West Coast و مرداب های ساحلی می پردازید، در میان مراسم بومی قطب ها و ماسک ها می نشینید، در میان خانه ای بزرگ قدم می زنید و از مبارزات مردمان ملت های اولیه بعد از استقرار اروپایی ها پند می گیرید. از چیز های شگفت انگیز این موزه می توان به وجود توتم ها، ماسک ها و گنجینه های فرهنگی برجسته در گالری ملل اولیه‌ اشاره کرد. با وجود مصنوعات معتبر و تنظیمات بسیار واقع گرایانه و پیشرفته شما می توانید از تماشای وولی ماموت ایستاده بر روی صخره اش در عصر یخی تا سفری عجیب و غریب با کشتی HMS Discovery را تجربه نمایید. یکی دیگر از ویژگی های برجسته آن می توان به ایجاد نسخه المثنی HMS Discovery ، کشتی ای که کاپیتان ونکوور را به این سواحل کشاند اشاره کرد. تجربه شما با گالری های این موزه به این جا ختم نمی شود.
 
موزه رویال در ویکتوریا
 
در محوطه بیرونی آن، پارک تاندربرد (Thunderbird) که به طور سنتی روی تیرک های خانه و لوح یادبود آن حکاکی شده است، قرار دارد. در همان نزدیکی، خانه هلمکن (Helmcken) که مربوط به اواسط قرن نوزدهم و قدیمی ترین محل اقامت اولین ساکن استان بریتیش کلمبیا است و همچنان در همان سایت اصلی قرار دارد، وجود دارد. این خانه به J.S. Helmcken که پزشکی آموزش دیده و سیاستمداری محلی بود تعلق داشت. او به شدت جهت پیوستن ویکتوریا و بریتیش کلمبیا به کنفدراسیون تازه تأسیس کانادا تلاش کرد.
ساعات بازدید: خود موزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷، برای تماشای فیلم های IMAX از ساعت ۱۰ صبح تا عصر، خانه هلمکن و خانه مدرسه سنت آن از ساعت ۱۲ تا ۱۶ باز است. برای اطلاعات بیشتر درباره ساعات بازدید هر قسمتی از این موزه بهتر است که به سایت مراجعه نمایید.
هزینه ورودی: ۱۷ دلار برای بزرگسالان، برای افراد بالای ۶۵ سال، جوانان ۶ تا ۱۸ سال و دانشجویان۱۱ دلار و برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. برای تماشای فیلم بلند هالیوود به هزینه ورودی مبلغ ۴ دلار برای بزرگسال و 3.25 دلار برای افراد بالای ۶۵ سال و جوانان و برای تماشای سه بعدی IMAX هم ۱ دلار به این نرخ اضافه نمایید.
آدرس سایت : http://royalbcmuseum.bc.ca/
آدرس : 675 Belleville Street, Victoria 
 
2.    هتل فیرمونت امپرس (Fairmont Empress Hotel)
این هتل در سال ۱۹۰۸ برای شرکت راه آهن Canadian Pacific مشابه Château Frontenac در شهر کبک ساخته شد و هتل فیرمونت در بندر Inner Harbour قرار دارد و این هتل یکی از دوست داشتنی ترین و برجسته ترین نقاط دیدنی شهر ویکتوریا به حساب می آید. هتل امپرس توسط معمار فرانسیس م. راتنبری (Francis M. Rattenbury) طراحی شد. به هنگام ورود به لابی وسیع این هتل لوکس احساس خواهید کرد که در زمان سفر کرده اید و به دوره قبل از جنگ جهانی اول رفته اید. چای عصرانه معروف این هتل به سبکی عالی سرو می شود که تجربه ای به یادماندنی برای گردشگران به همراه داشته است. در قسمت شمالی خانه های هتل امپرس، مجموعه ای از چندین صحنه مینیاتوری وجود دارد که در Miniature World به نمایش گذاشته شده است. این مینیاتورها نمونه هایی از رویداد های تاریخی ، قلعه ها و خانه های عروسکی است که پیر و جوان را شیفته خود کرده است. 
آدرس : 721 Government St, Victoria